Până la vârsta de 7 ani, G a fost complet nonverbal, a fost educat în sistem home schooling și a fost antrenat continuu pentru a a ajunge să poată să susțină o conversație. În prezent, abilitățile lui de verbalizare sunt la nivelul vârstei de 3 ani.
Mama lui G mărturisește:
„În primii 7 ani, am început terapia timpuriu, G a mers la logoped de 5 ori pe săptămână, am cumpărat toate seturile, echipamentele și jucăriile de stimulare a vorbirii, precum și aplicații video ajutătoare pentru dezvoltarea limbajului. Deseori îi așezam cerealele cu lapte pe raftul de sus, la care nu putea ajunge și i le dădeam doar dacă se străduia să pronunțe corect ‘lapte’.
Nimic din toate astea nu a funcționat. Dimpotrivă, G devenea tot mai frustrat, deseori se arunca pe podea în explozii de furie, simțindu-și neputința de a sparge zidul comunicării și de a obține ceea ce ceilalți obțineau firesc.”
Odată cu introducerea Forbrain® în terapia lu G, mama și-a schimbat strategia de abordare. Atunci când el pronunța cuvintele incorect, ea a început să îl corecteze cu blândețe, să îl îndemne să repete de mai multe ori un cuvânt, pentru a se auzi singur cum îl pronunță.
„Diferența majoră pe care am observat-o a fost în felul în care pronunța cuvintele, în timp de purta casca Forbrain®. Pronunția a devenit tot mai clară și cuvintele mai inteligibile, fără a le mai ‘rostogoli’ într-o înșiruire de sunete fără înțeles, cum se întâmpla înainte.
Am observat, de asemenea, progrese în felul în care memorează, devine atent și conștient de sine – când își recita poezioara, a început să încetinească ritmul și să acorde atenție felului în care o spune.”
Totuși, progresul cel mai vizibil al lui G este la citire.
„E lesne de înțeles faptul că, la citit, G este în urma colegilor lui de nivelul clasei a doua, e greu să citești corect atunci când nu poți vorbi corect.
În ultimii doi ani ne-am concentrat în cea mai mare parte ca G să-i ajungă din urmă la citit pe copii de vârsta lui.”
Mama a observat cum G – citind cu glas tare în timp ce poartă casca Forbrain® – începe să înțeleagă legătura între felul în care se aud și se înțeleg cuvintele, atunci când sunetele sunt alăturate corect.
„Încrederea pe care a căpătat-o în sine atunci când citește e incredibilă, în ultimele 6 săptămâni parcă e un alt copil!” afirmă mama lui G.
Articol preluat și tradus de pe www.forbrain.com.