Skip to content
0725 884 159|socratelearning@gmail.com
Facebook
Socrate Learning Logo Socrate Learning Logo Socrate Learning Logo
  • Acasa
  • Cursuri pentru Copii și Adolescenti
  • Meditatii si Limbi Straine
  • Casca Forbrain
  • Galerie
  • Contact

AUTISMUL – CALEA SPRE ÎNȚELEGERE ȘI ACCEPTARE (II)

  1. Acasa
  2. Casca Forbrain
  3. Noutăți
  4. AUTISMUL – CALEA SPRE ÎNȚELEGERE ȘI ACCEPTARE (II)
AUTISMUL – CALEA SPRE ÎNȚELEGERE ȘI ACCEPTARE (II)Radu Anca2025-06-11T14:27:52+00:00

A te dezvolta înseamnă să-ți onorezi unicitatea. Nu e vorba de a te schimba, ci de a naviga prin lume într-un mod care îți reflectă punctele forte și perspectiva proprie.

Punctele forte ale autismului
Autismul nu înseamnă doar provocări. El aduce și puncte forte și perspective valoroase care îmbogățesc lumea noastră. Iată doar câteva exemple:

  • Atenție la detalii: Persoanele autiste observă adesea modele, inconsistențe sau detalii pe care alții le trec cu vederea. Acest lucru îi face excelenți în domenii precum design, inginerie sau programare.
  • Creativitate și inovație: Modul diferit în care funcționează creierul persoanei cu autism  poate duce la idei originale și gândire „în afara cutiei”. Mulți autiști excelează în domenii creative – artă, muzică, știință, film sau scris.
  • Pasiune pentru învățare: Atunci când o persoană autistă este pasionată de un subiect, dedicarea și expertiza sa pot fi remarcabile. Adesea devin adevărate autorități în domeniul ales.
  • Onestitate și corectitudine: Autiștii tind să aprecieze sinceritatea și integritatea, preferând adesea comunicarea directă în locul convențiilor sociale.

Atunci când aceste calități sunt recunoscute și onorate, ele pot duce la contribuții incredibile în comunități, locuri de muncă și nu numai.

Cum putem sprijini persoanele autiste
Sprijinul nu înseamnă „repararea” cuiva, ci crearea unor medii în care persoana respectivă să poată înflori. Iată câteva modalități eficiente de a oferi sprijin:

  • Comunicare clară: Evită limbajul vag sau conceptele abstracte. Fii direct, specific și folosește ajutoare vizuale sau instrucțiuni scrise, când este cazul.
  • Spații senzoriale prietenoase: Creează medii care reduc supra stimularea – lumină difuză, zone liniștite, scaune confortabile.
  • Respectă preferințele: Întreabă, nu presupune. Fie că este vorba de atingere, zgomot sau interacțiuni sociale, respectarea limitelor creează încredere.
  • Celebrează punctele forte: Recunoaște și încurajează ceea ce face bine o persoană. Asta construiește încredere și respect reciproc.

Ajustările mici în interacțiuni și în modul în care proiectăm spațiile pot crea o lume mai sigură și mai primitoare pentru persoanele autiste.

Advocacy și acceptare
Adevărata incluziune începe cu advocacy și acceptare. Advocacy-ul nu trebuie să fie grandios sau public; poate începe cu acțiuni simple, de zi cu zi:

  • Informează-te: Investește timp pentru a învăța despre autism din surse de încredere sau, și mai bine, direct de la persoane autiste.
  • Promovează incluziunea: Susține adaptările în locuri de muncă, școli și spații publice. Incluziunea aduce beneficii tuturor, nu doar persoanelor autiste.
  • Combaterea stereotipurilor: Ia atitudine atunci când auzi informații greșite sau stereotipuri despre autism. Ajută-i pe ceilalți să vadă valoarea neurodiversității.

Acceptarea înseamnă mai mult decât conștientizare. Este despre a recunoaște că autismul nu este o greșeală, ci o parte firească a diversității umane.

UTILIZAREA FORBRAIN ÎN SPRIJINUL COPILULUI CU AUTISM

Părinții și dascălii pot lua în considerare utilizarea căștii FORBRAN, ca instrument de sprijin al copilului cu autism în procesul de învățare.

Casca FORBRAIN este un dispozitiv intuitiv și ușor de utilizat, bazat pe feedback audio-vocal, care ajută copilul să proceseze sunetul și informația la un înalt nivel calitativ, contribuind la îmbunătățirea atenției, concentrării, exprimării verbale și a capacității de memorare (memoria de lucru).

Îmbunătățirile se pot observa după 6-8 săptămâni de utilizare zilnică, +/-20 de minute/zi, în activități sau jocuri, care implică vorbirea cu voce tare.

Activitățile de comunicare pot fi combinate și cu exerciții fizice sau kineto, acolo unde sunt recomandate.

Articol preluat și tradus pe de adhdaptive.org, data apariției 27.01.2025.

Sursa foto: autismbc.ca.

Utile

  • Acasa
  • Cursuri pentru Copii și Adolescenti
  • Meditatii si Limbi Straine
  • Casca Forbrain
  • Galerie
  • Contact

Facebook

Copyright 2020 Socrate LearningMade with ❤ in Brasov, Romania by Web Arts
Page load link
Acest site foloseste cookies pentru a vă oferi funcționalitatea dorită. Navigând în continuare vă exprimați acordul pentru Politica de Cookies. Accept
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ
Go to Top