Skip to content
0725 884 159|socratelearning@gmail.com
Facebook
Socrate Learning Logo Socrate Learning Logo Socrate Learning Logo
  • Acasa
  • Cursuri pentru Copii și Adolescenti
  • Meditatii si Limbi Straine
  • Casca Forbrain
  • Galerie
  • Contact

Copilul cu ADHD – dezvoltare și performanțe școlare (II)

  1. Acasa
  2. Casca Forbrain
  3. Noutăți
  4. Copilul cu ADHD – dezvoltare și performanțe școlare (II)
Copilul cu ADHD – dezvoltare și performanțe școlare (II)Radu Anca2024-11-20T12:27:38+00:00

ELEVUL CU ADHD ÎN CLASĂ

  • Are dificultăți în a reține informația și a răspunde corect la întrebări.
  • Se concentrează greu la lecție.
  • Poate fi ușor distras de stimulii din jur, este considerat neatent.
  • Vorbește neîntrebat / vorbește tare.
  • Poate împinge un coleg, sau poate arunca cu obiecte, dacă este deranjat.
  • Se agită continuu în bancă, își face de lucru cu altceva decât cerințele profesorului.
  • Nu se organizează și nu își evaluează realist timpul în timpul testelor.
  • Are dificultăți în a memora și a reda informații, oral, sau scris.
  • Își organizează cu dificultate caietele, temele, scrisul pe foaie.
  • Urmează parțial instrucțiunile, în funcție de cât a reușit să memoreze.
  • Are dificultăți în a face tranziția de la un subiect la altul.
  • Ține pasul cu dificultate, fapt care generează demotivare, încredere în sine scăzută, irascibilitate, oboseală, sau chiar refuz de a învăța.

STRATEGII DE ÎNVĂȚARE PENTRU ELEVII CU ADHD

Abordările sunt, în general, personalizate, în funcție de temperamentul, nevoile, istoricul și tiparele comportamentale ale copilului. Iată însă și câteva strategii comune, pentru a fi luate în calcul în sprijinirea și antrenamentul elevilor cu ADHD.

  • Utilizarea de planificatoare pe coduri de culori, pentru a capta atenția și a ajuta abilitățile de organizare;
  • Utilizarea de device-uri ‚talk to text’, pentru a face mai ușoară luarea de notițe;
  • Utilizarea de orare care folosesc imagini, pentru a ajuta memorarea mai ușoară a orarului și a sarcinilor;
  • Folosirea de imagini în prezentări, pentru a facilita memorarea;
  • Prezentări multimedia – vizual, verbal, text scris, pentru menține atenția focusată.

CUM POT FACE ECHIPĂ PĂRINȚII ȘI PROFESORII/EDUCATORII

Colaborarea este o componentă importantă a sistemului de suport școlar și emoțional al copilului cu ADHD. Părintele își cunoaște cel mai bine copilul și poate oferi informați valoroasă profesorilor/educatorilor, cu privire la personalitatea, temperamentul, interesele și comportamentele copilului său. El poate contribui decisiv la proiectarea planului de învățare și sprijin al copilului, la alegerea celor mai potrivite materiale și strategii de abordare.

Ce pot face profesorii:

  • Să își aloce un supliment de timp/atenție pentru elevul cu ADHD;
  • Să conștientizeze că reacțiile și comportamentul elevului cu ADHD nu sunt intenționate, ci sunt rezultatul modului individual în care se dezvoltă funcțiile sale cognitive;
  • Să îi împartă sarcinile în subdiviziuni, care să poată fi rezolvate în pași mici;
  • Să îi ofere formulare detaliate de organizare (imagini, coduri de culori, care să mențină spanul atenției);
  • Să îi indice cuvinte cheie în instrucțiunile de lucru, pentru a-l ajuta să le memoreze;
  • Să particularizeze timpul și forma în care este acceptat răspunsul copilului cu ADHD;
  • Să îl așeze în bancă ținând cont de faptul că are nevoie de un spațiu mai liniștit, coleg de bancă mai liniștit, mai puțini factori de distragerea atenției (eventual în apropierea profesorului);
  • Să îi ofere jucării/obiecte silențioase (burete/cauciuc), pe care le poate folosi în timpul orei, pentru a-i consuma nevoia de mișcare, fără a deranja restul clasei;
  • Să îi ofere sprijin verbal și emoțional, feedback și încurajare atunci când îndeplinește o sarcină;
  • Atenție la formularea feedback-ului! Așa NU: Bravo, ai reușit și tu!, Așa DA: Bravo, ai reușit și de data asta!

Ce pot face părinții:

  • Să păstreze constant legătura cu profesorii;
  • Să ofere consecvență între abordarea de acasă și cea de la școală;
  • Să seteze un program de activități regulate, care să stimuleze abilitățile de organizare, decizie și tranziție între diferite sarcini (ex. alternarea unui puzzle cu un pasaj de citire);
  • Să îi atribuie copilului sarcini incrementale (care se pot rezolva în etape);
  • Să îi ofere suport la lecții (poate fi un tutore din afara familiei, care să sprijine copilul la teme);
  • Să îi ofere un mediu calm, să aibă un ritual emoțional care să permită copilului dezvoltarea siguranței și încrederii (ex. seara povestim 10 minute întâmplările zilei);
  • Să ofere feedback pozitiv, oricând apare un rezultat pozitiv;
  • Să ofere feedback constructiv și încurajare atunci când rezultatul nu e bun (sunt sigur că data viitoare vei reuși!);
  • Să evite să-i fie văzute de copil dezamăgirea, iritarea, resentimentul sau neputința.

Articol preluat și tradus de pe www.forbrain.com, autor Crystal Bray – Speech-Language Pathologist, 11 Septembrie 2023.

Continuare: Copilul cu ADHD – dezvoltare și performanțe școlare (III)

Utile

  • Acasa
  • Cursuri pentru Copii și Adolescenti
  • Meditatii si Limbi Straine
  • Casca Forbrain
  • Galerie
  • Contact

Facebook

Copyright 2020 Socrate LearningMade with ❤ in Brasov, Romania by Web Arts
Page load link
Acest site foloseste cookies pentru a vă oferi funcționalitatea dorită. Navigând în continuare vă exprimați acordul pentru Politica de Cookies. Accept
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ
Go to Top